Není české jako české

Přemýšleli jste někdy o tom, jak to vlastně u Veselé Nohavice myslíme, když říkáme, že jsme česká značka?  Všimli jste si, že jako česká se dneska prezentuje spousta firem? Jak se to pozná a co to je? Kdy je to pravda a kdy prázdné módní heslo?   Zákazník to někdy těžko rozliší, nedá-li si s hledáním detektivní práci. Povím Vám, jak to vidíme my a jak to u nás funguje.

Není české jako české

Přemýšleli jste někdy o tom, jak to vlastně u Veselé Nohavice myslíme, když říkáme, že jsme česká značka? Všimli jste si, že jako česká se dneska prezentuje spousta firem?

Jak se to pozná a co to je? Kdy je to pravda a kdy prázdné módní heslo? Zákazník to někdy těžko rozliší, nedá-li si s hledáním detektivní práci.

Povím Vám, jak to vidíme my a jak to u nás funguje u nás.

Vypozorovali jsme, že v zásadě existují čtyři typy výrobců/prodejců oblečení, které o sobě zákazníkům říkají, že jsou český obchod:

1/ český majitel prodávající sortiment z Asie a Turecka, hezky vystavený za výlohou malého krámku s krycím názvem typu „Dětské oděvy Sluníčko“ (omlouvám se všem kvalitním Sluníčkům). Nebo rozvěšené na veletrhu na stánku s obřím nápisem „Oblečení z Olomouce“ (pravda, z Olomouce možná opravdu přijelo, ale...). V obou případech se jedná v podstatě totožné kousky jako ve vietnamské tržnici, jen lépe prezentované.

2/ česká firma, která šije v Čechách, ale z  látek z druhé strany zeměkoule, v lepším případě z Polska. Máte pak české triko z čínského nebo tureckého úpletu.

3/ česká firma s kvalitními materiály s výrobou v Číně. Což už samozřejmě dávno nemusí znamenat nekvalitní práci, jen je pak pořád otázka, jak moc je to „český výrobek“.

4/ a my se cítíme být čtvrtý typ :-). Oblečení od Veselé Nohavice opravdu neletělo letadlem dvakrát tam a zpátky přes půl planety, aby ho někdo utkal, obarvil, ušil, prodal. Je až na výjimky (např. softshell a fleece) z českých materiálů a našimi švadlenami šité. Snažíme se vybírat i české knoflíky, zipy, gumy. A to je super pocit. Jediné, co neumíme, je vypěstovat v Čechách bavlnu. Tak to bohužel je.  Ale když už se do Čech příze dostane, dá se tu uplést/utkat i obarvit. A pak nastříhat a ušít. Zní to jednoduše a vlastně to i svým způsobem jednoduché je.

Dává nám smysl vyrábět oblečení, z něhož maximum ceny zůstává v české ekonomice. Tedy maximum, které jsme my schopni dohlédnout a ovlivnit. Každá koruna se počítá.

Tak takto to u nás vidíme, už více jak 10 let. DĚKUJEME, že v tom jedete s námi. Bez vás – našich věrných zákazníků, by naše snaha byla zbytečná.

Veronika Stoklasová & celá Veselá Nohavice